0 and 1


All in One in All – Preface to the first Edition

With the exception perhaps of abstract mathematicians, the differentiating ordinary human intellect is accustomed to defining things or beings as units and individuals; such being the case, it is hard for man to see there is no contradiction in the book title, and so I am I, you are you and there is no way to comprehend a circle with no center. The Avatamsaka Buddhist totally reject this individualized cosmic view. To them One includes All and All include One. Hence the title of this book All in One in All.

For example, we are accustomed to counting from 1 to 10; then in the late 60’s and early 70’s when computers first hit the consumer market, we were taught different counting methods, i.e., from 0 to 9 in decimal, from 0 to F in hexadecimal, and from 0 to 1 in the binary system of computing. Human intelligence is not unlike computer intelligence, thinking in either 0 or 1; hence the identity of the self. The computer never asks you why and how you get from 0 to 1 and programmers don’t, or don’t bother to know.

This is why with over 2500 years of western civilisation since Socrates, philosophers, theologians, psychologists, and scientists still cannot explain two fundamental questions in life: 1) Why is every individual selfish? and 2) Why should every individual be good? Answers like God tells me so, or my parents tell me so will not satisfy the fundamental agnostic. The point is they don’t know why and how to get from 0 to 1 and back from 1 to 0 and that 1 and 0 are not mutually exclusive but mutually inclusive, and interpermeating without obstruction. From 0 come 1 and 0 but 0 and 1 must come from 1.

Only an enlightened being or a Buddha knows this truth and the first Sutra that Buddha Sakyamuni spoke to the bodhisattvas and devas of all universes at all times and in all places was the Mahavaipulya Buddha Avatamsaka Sutra in which the very truth that all is in one and one is in all is thoroughly expounded. As long as every man is an island and every circle has its own center, conflicts and wars will continue to plague us.

Some may preach the  Armageddon and salvation through Jesus, but Islam or other religions may preach otherwise. The Avatamsaka Buddhist do not argue with anyone for they know the answers to both questions and have been applying them to actualizing their own spiritual growth. May all readers of this book benefit from the insight of the post modern Avatamsaka Buddhist and may there be peace on Earth.

See “All in One in All – The Huayen Buddhist e-Handbook” at http://allisoneisall.blogspot.com/2009/01/table-of-contents.html.

0 y 1
“All in One in All” – Prefacio a la primera edición
de Akira Tomiyama, El Viernes, 11 de Febrero de 2011
Español traducido por Agustin Elizondo

Con la excepción quizá de los matemáticos abstractos, las diferentes inteligencias de la gente común están acostumbradas a definir las cosas y los seres como unidades e individuos; tal es el caso, que es difícil para el hombre el ver que no hay contradicción en el título del libro, por lo que soy, tú eres tú y no hay manera de comprender un círculo sin un centro. El budismo Avatamsaka rechaza totalmente esta visión cósmica individualizada. Para ellos Uno incluye todos y todos son uno. De ahí el título de este libro Todo en Uno en todo.

Por ejemplo, estamos acostumbrados a contar desde uno hasta diez, luego a finales de los años 60 y principios de los 70 cuando las primeras computadoras golpearon el mercado de consumo, se nos enseñó otro método de conteo, es decir, de 0 a 9 en decimal, de 0 a F en hexadecimal, y de 0 a 1 en el sistema binario de la informática. La inteligencia humana no es diferente de la inteligencia computacional por lo de la identidad del yo, pensando en 0 o 1. La computadora nunca se pregunta por qué y cómo llegar de 0 a 1 y los programadores no lo hacen, o no se molestan en saber. Del 0 viene el 1 y el 0, pero el 0 y el 1, deberán proceder del 1.

Por ello, con más de 2500 años de civilización occidental desde Sócrates, los filósofos, teólogos, psicólogos y los científicos todavía no pueden explicar dos cuestiones fundamentales en la vida: 1) ¿Por qué todas las personas son egoístas? y 2) ¿Por qué cada individuo es bueno? Respuestas como, Dios me lo dice, o mis padres me dicen , lo que no se cumple en los fundamentos agnósticos. El punto es que no sé por qué y cómo llegar de 0 a 1 y vuelta de 1 a 0 y 1 y 0 que no son mutuamente excluyentes, sino que se incluyen mutuamente.

Sólo un ser iluminado o un Buda conoce esta verdad y el Sutra del Buda Shakyamuni por primera vez habló con los bodhisattvas y los devas de todos los universos, en todo momento y en todos los lugares fue el Mahavaipulya Buda Sutra Avatamsaka en el que la misma verdad que todo está en uno y uno está en todo es expuesto completamente. Siempre y cuando cada hombre sea una isla y cada círculo tenga su propio centro, los conflictos y las guerras nos seguirán como una plaga.

Algunos pueden predicar el Armagedón y la salvación por medio de Jesús, por el Islam u otras religiones que pueden predicar lo contrario. El budista Avatamsaka no discute con nadie, porque conocen las respuestas a ambas preguntas y las han estado aplicando para actualizar su propio crecimiento espiritual. Que todos los lectores de este libro se beneficien de la visión del post-moderno budismo Avatamsaka y puedan tener paz en la Tierra.

Consulte “All in One in All” – El budista Huayen e-Manual
en http://allisoneisall.blogspot.com/2009/01/table-of-contents.html.

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