Sunyata, then what? 悟后起修


The ultimate destination of most Mahayana Buddhist schools including Zen Buddhism is to attain Sunyata, a state of emptiness that is neither existent nor non-existent. The fundamental difference between Huayen and other Buddhist schools is that the attainment of Prajna Sunyata is only the starting point of true practice, not its final destination. Huayen Buddhism is also known as Samantabhadra-yana Buddhism in the sense that its practitioners commit themselves to the vows and conducts of Samantabhadra Bodhisattva.

大乘佛教包括禅宗,皆以证得波若空性为修行终极目标。空性不有,亦复不无。华严则从证得波若空性后起修,波若空性仅是实修起点, 此乃其与他宗异同之处。华严属普贤乘,普贤行者皆以实现普贤行愿为己任也。

Sunyata ¿entonces qué? De Akira Tomiyama
El Lunes, 04 de octubre de 2010.
Traducido por Agustin Elizondo

El destino final de la mayoría de las escuelas budistas Mahayana como el Budismo Zen es alcanzar Sunyata, un estado de vacío que no es ni existe ni no existe. La diferencia fundamental entre Huayen y otras escuelas budistas es que el logro de Prajna Sunyata es sólo el punto de partida de la práctica real, no su destino final. Huayen budismo es también conocido como el budismo Samantabhadra-yana en el sentido de que sus practicantes se comprometan con los votos y conductas de Samantabhadra Bodhisattva. 

Written by Ven. Sakya Longyen
Huayen on Indra’s Net

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