The Huayen Lineage 华严初祖杜顺和尚


Historical Lineage
First Right Reverend of Huayen
Dushun – the King’s Heart (557- 640)

Our Garland School comes from the Avatamsaka Sutra, an Indian working purporting to describe the state of Enlightenment of the Buddha in the Dharma body of Vairocana. In Chinese this school is called Huayen. This school never existed in India. Its nominal founder was Tu Shun (557-640), but Fa-tsang, our third patriarch, the great master of Hsienshou (643-712), is considered the real founder. Consequently, the Huayen school is also known as the Hsienshou school.

Dushun (Tu-shun), style named Fashun, was the first Right Reverend of Huayen Buddhism. He was born in China in the first year of the Chen Dynasty (557) and lived through the Sui and early Tang Dynasties. Initiated at 18 by Zen master Weizhen at Yinsheng Zen monastery, Dushun was a perfected Zen master and the first to realise nispana dharmadhatu in Huayen Samadhi through true practice.

His most influential writings which impacted Huayan Buddhist thoughts were the Samatha and Vipasyana of the Five Doctrines and the Garland Dharmadhatu Through Shamvhavi. Legend has it that the Garland Dharmadhatu Through Shamvhavi could withstand the test of fire because it embodied the truth about the universe which Dushun saw in dhyana. Emperor Tang Taizong once fell ill and asked Dushun for advice. Dushun persuaded the emperor to decree an amnesty. The emperor heeded Dushun’s advice and became well. To thank Dushun, the emperor granted him the royal title the “King’s Heart.”

Dushun was a gentleman and had never had ill feelings against anyone. He performed many miracles to exorcise evil spirits from people and often encouraged them to be mindful of Amitabha Buddha and to cultivate the conduct and vows of bodhisattva Samantabhadra.

On 25th of the 11th month of the lunar calendar in 640, Dushun gave his final darshan on the south slope of Yishan monastery and told the congregate faithful of his intended departure. Afterwards, he entered the inner palace to say goodbye to emperor Tai Zong, and then ascended the Taijie palace and seated himself in his royal chair to pass away at 84.

The pedigree of Dushun remained unknown to this date, but many believe he was the avatar of Manjursri bodhisattva.

El linaje de Huayen 华严 初 祖杜 顺 和尚
Publicado el 19 de octubre de 2010 por Sakya Longyen
Traducido por Agustin Elizondo

Marque este histórico primer linaje Reverendísimo de Huayen Dushun – En el corazón del rey (557-640) Nuestra escuela Garland viene del Sutra Avatamsaka, un grupo de trabajo indígena que tienen por objeto describir el estado de la Iluminación del Buda en el cuerpo del Dharma de Vairocana. En chino esta escuela se llama Huayen. Esta escuela nunca existió en la India. Su fundador fue nominal Tu Shun (557 a 640), pero Fa-tsang, nuestro tercer patriarca, el gran maestro de Hsienshou (643 a 712), es considerado el verdadero fundador. En consecuencia, la escuela Huayen también se conoce como la escuela Hsienshou.

Dushun (Tu-shun), el estilo llamado Fashun, fue el primero reverendo Derecho de Huayen budismo. Nació en China en el primer año de la dinastía Chen (557) y vivió en principios de las dinastías Sui y Tang. Iniciado a los 18 años por el maestro zen en el monasterio de Weizhen Yinsheng Zen, Dushun era un maestro Zen y fue el primero en perfeccionar y darse cuenta de dharmadhatu nispana en Huayen Samadhi través de la práctica real.

Sus escritos más influyentes que impactaron en los pensamientos budistas de Huayen fueron los Samatha y vipasyana de las doctrinas y los Cinco Dharmadhatu Garland a través del Shamvhavi. La leyenda cuenta que el Dharmadhatu Garland a través del Shamvhavi podría resistir la prueba del fuego, ya que encarnaba la verdad sobre el universo que Dushun vio en dhyana. Emperador Tang Taizong una vez se enfermó y llamo a Dushun para pedir consejo. Dushun persuadió al emperador para decretar una amnistía. El emperador siguió el consejo Dushun y se convirtió así. En agradecimiento a Dushun, el emperador le concedió el título real el “Corazón del Rey.”

Dushun fue un caballero y nunca había tenido sentimientos de rencor contra nadie. Él hizo muchos milagros para exorcizar los malos espíritus de la gente y, a menudo les animó a ser conscientes del Buda Amitabha y cultivar la conducta y los votos de Bodhisattva Samantabhadra.

El 25 del mes 11 del calendario lunar de 640, Dushun dio su darshan final sobre la ladera sur del monasterio de Yishan y dijo a los fieles se congregan a su salida prevista. Posteriormente, entró en el palacio interior para decir adiós al emperador Tai Zong, y luego subió al palacio Taijie y se sentó en su silla real para pasar a los 84 años.

El árbol genealógico de Dushun se desconoce hasta la fecha, pero muchos creen que era el avatar de bodhisattva Manjursri.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s